FAQ

Här hittar du de vanligaste frågorna om att boka buss i Stockholm. Hittar du inte svaret på din fråga är du välkommen att kontakta oss, vi svarar inom 24 timmars kontorstid på din fråga.

Hur långt innan avresa behöver jag boka min resa?

Det beror på många faktorer. Skicka gärna ett mail eller ring oss för att kolla tillgängligheten för våra bussar på en viss dag. Du kan boka en buss med oss så snart du vet vilket datum du behöver den. Vi tar emot avbokningar upp till 72 timmar innan tänkt resa utan kostnad.

När får jag min offert?

Vi svarar normalt inom 24 timmar.

Jag har inte fått någon offert, varför?

Vänligen kontakta oss via mail för att kontrollera vad som hänt.

Hur många får plats i bussen?

Vi har fyra olika busstorlekar 16, 34, 49 och 57 säten.

Vad är skillnaden mellan tur och retur och disposition?

Tur och retur räknas som en transfer från en plats till en annan, inga extra stopp och bussen kör vidare till en annan kund så fort ni färdats till den tänkta platsen. ”Buss per timme” innebär att du har hyrt bussen under en viss tid, då kan du tex lämna bagage i bussen medan du gör ett stopp eller bussen kan vänta utanför restaurangen medan du äter middag.

Hur mycket last kan bussen ta?

16 – 14 stycken bagage
34 – 24 stycken bagage
49 – 49 stycken bagage
57 – 55 stycken bagage

Kan jag hyra en buss utan chaufför?

Nej, alltid med en chaufför.

Jag har glömt en personlig ägodel på bussen – hur går jag tillväga?

Skriv ett mail till oss på info@westinbuss.se

Vid förlorat gods av Y-buss hänvisar vi till Bussgods i Sundsvall. Kontakta YBuss på telefon: 46 (0) 76 792 32 17 (telefontid: måndag – fredag, 9:30-11:30)

Hur hittar jag chaufförens namn?

Chaufförsinformation
https://online.westinbuss.se/webchauffor/LoggaIn.aspx

Välj fliken ”Kund”, Skriv sedan in ert ”kundnr” (5 digits on top of your company name på bekräftelse) samt ”Ordernr” (som står på er bekräftelse) för att kunna ta del av chaufförsinformation. Dagen innan (sen eftermiddag) så kommer ni normalt kunna se informationen, finns det ingen information till chaufför så är det inte klart. Då vi byter chaufför ändras även informationen.

Vilken typ av Drivsmedel använder vi?

Diesel med tillsats av förnyelsebar RME och HVO.

Speciella önskemål för din bussbokning?
Vi anpassar oss efter dina behov.

Skicka en förfrågan!